Strony PL

„DOBRZE INWESTUJ W DOBRO!” W SANDOMIERZU

Narodowy Bank Polski, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej w mają zaszczyt zaprosić przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz samorządów lokalnych, społeczników, liderów na warsztaty w ramach projektu „Dobrze inwestuj w dobro! Edycja II  Racjonalne zarządzanie finansami w organizacjach pozarządowych

w dniu: 10 lipca 2014 roku o godz. 9.00, Instytut Teologiczny, ul. Mariacka 9, Sandomierz

Ramowy program warsztatów:

9.00 – 9.30 Powitanie i przedstawienie się uczestników, prezentacja projektu „Dobrze inwestuj w dobro! Nowe horyzonty zarządzania finansami w organizacjach pozarządowych”

9.30 – 9.45 Charakterystyka działalności Narodowego Banku Polskiego

9.45 – 11.15 Budżetowanie projektów społecznych, analiza adekwatności kosztów, racjonalne gospodarowanie finansami i budowanie rezerw finansowych

11.15-11.30 Przerwa kawowa

11.30-12.00 Standardy postępowania profesjonalnej i rzetelnej organizacji pozarządowej, zasady dobrej współpracy z innymi podmiotami

12.00-12.40 Struktura oferty dotyczącej zarządzania finansami przez zewnętrzną instytucję
w perspektywie długoterminowej oraz procedury, wskaźniki i kryteria dotyczące wyboru instytucji zarządzającej inwestycjami organizacji

12.40-13.00 Procedury budowania i zarządzania funduszami wieczystymi

13:00-13.30 Obiad

13.30-14.00 Finanse organizacji pozarządowej i zagrożenia korzystania z zewnętrznych źródeł finansowania

14.00-15.45 Podstawy rachunkowości, system finansowo-księgowy, sprawozdawczość

Warsztaty są skierowane do przedstawicieli organizacji pozarządowych, samorządu lokalnego oraz społeczników i liderów.

Celem warsztatów jest m.in. wzrost wiedzy z zakresu zarządzania finansami
w organizacji pozarządowej, optymalizacji kosztów, pozyskiwania źródeł finansowania oraz zabezpieczenia finansowego organizacji pozarządowych dzięki budowie kapitałów żelaznych.

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Uprzejmie proszę o przesłanie karty zgłoszeniowej do dnia 07 lipca 2014 roku  emailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. .

Kontakt:

Anna Winiarska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.   tel. 608 316 542

Do pobrania:

Zapraszamy

Z przyjemnością zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnym seminarium, organizowanym przez portal organizacji pozarządowych ngo.pl, we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności i Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Wraz z partnerami programu „Działaj Lokalnie” wybraliśmy kilka lokalizacji w Polsce, gdzie przeprowadzimy seminaria o tematyce informacyjno-promocyjnej dla lokalnych organizacji pozarządowych. Sandomierz jest jednym z wybranych miejsc. Naszym lokalnym partnerem, wspierającym nas w organizacji seminarium jest Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej w Sandomierzu.

Seminarium odbędzie się w Hotelu Basztowy w Sandomierzu (Sala „widokowa”) 4 lipca 2014r. o godzinie 11:00

Podczas seminarium przedstawimy szczegółowo wybrane funkcjonalności portalu ngo.pl, jego możliwości komunikacyjne i promocyjne, ale także zbierzemy Państwa opinie, postulaty, sugestie dotyczące tego, jak zmieniać i ulepszać portal ngo.pl, aby jak najlepiej dostosować go do Państwa potrzeb. Planujemy także blok warsztatowy poświęcony komunikacji i promocji działań społecznych, którego temat Państwo sami wybiorą na podstawie załączonej ankiety. Gorąco zachęcamy Państwa do udziału w seminarium! Załączamy program seminarium oraz krótką ankietę. Osoby zainteresowane udziałem prosimy o dokonywanie zgłoszeń na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. Do zgłoszenia prosimy dołączyć uzupełnioną ankietę.

Do pobrania:

Pozdrawiamy, Zespół redakcji portalu ngo.pl.

Serdecznie zapraszamy do udziału w wizycie studyjnej organizowanej w ramach programu pt. „Góry Świętokrzyskie naszą przyszłością”, która odbędzie się w dniach 23-25 czerwca 2014r. na obszarze działania Fundacji Bieszczadzkiej i Lokalnej Grupy Działania

Realizatorem Programu jest Ośrodek Promowania Przedsiębiorczości we współpracy z Województwem Świętokrzyskim a wizyta organizowana w ramach podprojektu „Partnerstwa Lokalne”. Celem wizyty jest zapoznanie uczestników z dobrymi praktykami oraz doświadczeniami różnych organizacji/instytucji  w zakresie partnerskiej współpracy i realizacji  przedsięwzięć z wykorzystaniem zasobów lokalnych sprzyjających rozwojowi regionu. Poza poznaniem ciekawych inicjatyw partnerskich, wizyta stanowi także okazję do nawiązania nowych kontaktów i wymiany doświadczeń organizacji i instytucji z regionu podkarpackiego i świętokrzyskiego. 

Szczegółowy program wizyty studyjnej znajduje się w załączeniu. Udział w wizycie studyjnej jest bezpłatny, uczestnikom zapewniony będzie przejazd autokarem ( miejsce zbiórki – Sandomierz parking k. spichlerza przy Al. Jana Pawła II –go) ), zakwaterowanie, wyżywienie oraz udział w spotkaniach zgodnie ze szczegółowym programem.

Do udziału w wizycie studyjnej zapraszamy uczestników moderowanych spotkań odbywających się 
w ramach podprojektu „Partnerstwa Lokalne”, uczestników „Szkoleń liderów” oraz innych działań realizowanych w ramach „programu szwajcarskiego”.  Rekrutacja odbędzie się na podstawie przesłanych kart zgłoszeniowych oraz list uczestnictwa w szkoleniach liderów, ze spotkań w ramach partnerstw oraz innych działań „programu szwajcarskiego”.

Z uwagi na duże zainteresowanie wyjazdem i ograniczoną liczbę miejsc, uczulamy Państwa na konieczność wywiązania się ze złożonego zgłoszenia i udział w wyjeździe ponieważ koszty udziału zostały już częściowo poniesione /rezerwacje noclegów, itp./. W razie zgłoszenia swojego uczestnictwa i niemożliwości osobistego udziału /przyczyny niezależne od uczestnika/ osoba jest zobowiązana do wytypowania zastępcy, w przeciwnym razie  zostanie obciążona kosztami.

Uprzejmie prosimy o zgłoszenie uczestnictwa poprzez odesłanie  karty zgłoszeniowej do dnia 12 czerwca br. faxem na numer 15 833 34 60 lub e-mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. . W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z sekretariatem projektu tel. 15 833 34 00 lub kierownikiem  projektu Piotrem Korpyszem  tel. 15 833 34 04.

Z wyrazami szacunku,   Piotr Korpysz, Kierownik Projektu

Do pobrania:

Zapraszamy